Věk Kali v plném proudu
Śrīmad-bhāgavatam 1.16.22
Jisté životní potřeby máme stejné jako nižší zvířata, a to je jedení,
spaní, strachování se a páření se. Tyto tělesné požadavky mají jak lidé,
tak zvířata. Člověk však tyto touhy nesmí uspokojovat jako zvíře, ale
jako lidská bytost. Pes se může beze studu pářit s fenkou na veřejnosti
před očima všech, ale když to udělá člověk, bude se to považovat za
veřejnou nepřístojnost a bude následovat soudní postih. Pro lidskou
bytost tedy existují jistá pravidla a předpisy, a to i pro plnění
běžných požadavků. Od těchto pravidel a předpisů lidská společnost
upouští tehdy, když je zmatena vlivem věku Kali. V tomto věku se lidé
věnují takovým životním nezbytnostem bez jakýchkoliv omezení, a tento
úpadek společenských a mravních zákonů je jistě žalostný vzhledem k
neblahým následkům, které takové zvířecí chování přináší. V tomto věku
otcové a ochránci nejsou nadšení s chováním svých svěřenců. Měli by
vědět, že mnoho nevinných dětí se stává obětí špatné společnosti, která
vzniká vlivem tohoto věku Kali.
Ze Śrīmad-Bhāgavatamu víme, jak Ajāmila, nevinný syn brāhmaṇy, kráčel po cestě a viděl śūdrovský pár v sexuálním objetí. To zaujalo chlapcovu pozornost a později padl za oběť všemožné zhýralosti. Z čistého brāhmaṇy
poklesl na úroveň zkaženého ubožáka, a to vše kvůli špatné společnosti.
V tehdejších dobách byl jen jeden Ajāmila, ale v tomto věku Kali se
ubozí nevinní studenti stávají každý den obětí kin, která přitahují muže
pouze k pohlavnímu životu.
Takzvaní vládci jsou zcela nepřipravení pro práci kṣatriyů. Kṣatriyové jsou určeni pro vládnutí, stejně jako brāhmaṇové jsou určeni pro rozvíjení poznání a vedení. Slovo kṣatra-bandhu označuje takzvané vládce neboli osoby povýšené na místa vládců bez náležité přípravy, kterou poskytuje kultura a tradice. V dnešní době se na tato význačná místa dostávají podle hlasů lidí, kteří jsou sami pokleslí co se týče životních pravidel a předpisů. Jak mohou takoví lidé vybrat správného člověka, když jejich vlastní život je zcela pod úrovní? Vlivem věku Kali je tedy vše postavené na hlavu ve všech oblastech, politicky, společensky i nábožensky, a pro duševně zdravého člověka je to velice žalostný stav.